Jan 30, 2010

PELIK ATAU KURANG BIJAK

Pada Hari Sabtu, pukul lebih kurang 11 lebih aku dlm perjalanan pulang dari Beranang. Kemudian aku sampai di Trafic Light di area Prima Saujana, Kajang.Aku telah melihat kejadian yang pelik tapi rasa mcm kurang pandai gak,haha.

Mcm ni cerita dia, tengah2 aku drive ni adala kereta potong aku, aku saja bawak slow2 sbb tau lampu kt depan tu dah merah. Tiba2 ada sebuah kereta potong pegi kt depan kereta aku, aku biarkan jerla. Masa tu kat depan2 dia ada la kereta gak. Masa tgh tunggu tu, aku ngk org dr tempat penumpang sebelah pemandu td change driver. Owh, dia nk tukar driver la, nk bwk kereta pulakla pastu. Dgn penuh keyakinan dan kepantasan, aku tgk la dia change, tp belum sempat masuk lg kereta dia dh langgar kereta depan.Aku pun pelik la..Dan kerana nak cepat sgt pemandu kat depan td tk tarik handbrake, mana tk langgar kereta depan tu...aduyai..kalau yer pun nk change driver pun, tarik la handbrake tu dulu...

Pelik ade , kurang bijak pun ada..hehe. Ala mungkin tgh dok kalut sgt tu..haha..Aku pun tk mampu nk berkata apa2. Benda dh terjadi didepan mata.Aku sbg pemandu di belakang hanya mampu melihat dan meneruskan perjalan..hehe..

So ni pesanan kpd semua pemandu2 di Malaysia :-

1. Kalau nak change driver kat trafic light , sila tarik handbrake
(dgn ini kereta anda tidak akan bergerak,hehe)

2. Kalau nak change driver, pergila berhenti ditempat yang selamat.
(kalau dh jadi mcm td, ermm bayar jer la,hehe)

3. Kalau nak change driver, change sebelum jalan..hahaha.
(yang kena pk dulu, sapa nk bawak, sapa nk duduk sebelah, hehe)

Okla, aku rasa tu jer kot kisah yang pelik atau kurang bijak..hehe. So, diharap anda semua berhati2lah dijalan raya.PANDU CERMAT SEMUA SELAMAT.

salam dari farid1307

No comments:

Post a Comment

WELCOME